fredag den 28. september 2007

På den igen!

Så er det vidst ved at være tid for en lille update fra min side. Har ikke fået skrevet meget I den seneste tid pga. seneskedehindebetændlse og en masse at lave! Tænkte at jeg lige ville starte med at give dig en lille oversigt over hvad jeg foretager mig i min uge.



•Mandag
Dukker op ved LA-Uk kontoret ved 11-tiden. Laver noget kontorarbejde (har lige foldet 1000 hæfter :P ), skriver blog eller printer billeder ud fra det foregående crew. Vi har nemlig den tradition at tage billeder af hver enkelt for derefter at sende det til dem så de føler sig værdsat, set og specielle. Lige et arbejde for fotografen her ;D
Ved 15.30-tiden starter crew hvor kører vi ud I minibus og henter de unge. Vi plejer at tage ud til starnden, parker, bowling eller andet sjov!
Mandag aften har jeg ungdoms-celle gruppe i Rustington, et par miles væk. Bliver som regel hentet af nogle andre unge og vi burger hele aften på hygge, diskutere/høre om emner såsom tro og forskellige religioner. Det er altid dejligt at hænge ud med dem og jeg er tit oppe og køre efter.



•Tirsdag
Står op kl.5 og bliver hentet af Jon Jolly kl.5.45. Indtil kl. 8 er jeg til bønnemøde hos Martin Smith og det er altid en opfriskende og spændende tid, selvom det er tidligt :D
Kl.8 er jeg til Breakfastclub (morgenmadsklub) med 20 børn. De får god morgenmad her (de får ikke derhjemme) og så følger vi dem til skole. Det er super hyggeligt, men nogle gang svært at styre dem for de har SÅ meget energi ☺
Tirsdag eftermiddag/aften byder på et andet crew.




•Onsdag
Kontoret ved 11-tiden og crew om eftermiddagen/aften.

•Torsdag
Kontoret om formiddagen og Bigbang kl.16. Bigbang er en tromme/percussion klub hvor vi er ca. 10. Der er en masse papkasser, kasseroller, metalrør osv. og så laver vi forskellige rytmer. Jeg er en slags instruktør, men er ikke den store rytmenørd, så det er lidt udfordrende. ☺
Bigbang foregår på Wickborne Centre (børnecenter 5 min. fra mit hus) og om aften er der Ignite. Ignite er en teenageklub for 13-16 årige. Jeg hænger bare ud der, så har ikke det store ansvar…

•Fredag
Kontor om formiddagen og Kickstart om eftermiddagen. Kickstart er en samling for børn mellem 6 og 9 år, så der er gang i den med musik, lidt undervisning og en masse leg ☺

Weekenden byder typisk på lidt tid med de unge, bold, osv. Søndag er jeg i Arun Community Church, som er den kirke jeg ‘tilhører’ I min tid herovre. Det er en skøn kirke med fedt indhold! Men jeg savner da min egen kirke derhjemme. ☺
Sidste weekend var jeg til 'A heart 2 Drum' event med 600 kristne trommeslager og cliniques med trommeslagere der har spillet for Lenny Kravitz, Ozzy Osbourne, Tina Turner, Gwen Stefani, Thin Lizzy, Tim Hughes osv. Var sammen med Nick Harding (se billede) en guitarist som jeg lærte at kende for 3 år siden i DK. han er en skør og hylende morsom fyr :D





Nu har jeg været her i 3 uger og måske er det tid til en ‘halvvejs-snak’. Har lige haft en samtale med Mark Yates om det, så nu kan jeg forhåbentlige præcisere mine erfaringer med Jer, kære Læsere. ☺
Det har været spændende at få mit liv i DK lidt på afstand. Perspektivere. Overblik.



Har tænkt meget over min musik/sangskrivning. Om at være skarp/direkte og hvor meget musikken betyder i mit liv. Hvor meget reflekt betyder.
Min seneskedehindebetændelse har sat mange ting i perspektiv. Er blvet SÅ taknemlig for hver en morgen jeg vågner og for hver evne/gave jeg har fået. det har været/er hårdt at ikke rigtig kunen gøre nogle nytte på kontoret eller spille guitar/bruge computer, men jeg evd at Guds karakter udvikles i mig; tålmodighed, ydmyghed, lydighed og taknemlighed. Og jeg ved at helbredelsen kommer og mine fingre snart vil danse over strengene igen :D

Også tænkt over fremtiden. Skrevet en del muligheder ned i min dagbog og prøvet at argumentere for/imod. Musiker, præst, ungdomspræst, lærer, forfatter er iblandt dem...
Men jeg venter bare på at høre en stemme fra oven :)

Jeg smutter. Vi snakkes! Glæder mig meget meget til at se Jer alle igen!
Kram

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er ja fantastisk Christoffer! Sidder på weekend vakt på Skovbo. Bliver virkelig opmuntret af at høre hvad du skriver! FEDT!

Lise G sagde ...

hej Christoffer..

dejligt at høre om dine oplevelser i LA. Mit hjerte banker også en smule for det sted, for de har givet mig meget gennem de besøg vi har været på derovre.
Søde Nick... kan du ikke sende mig hans email - vil gerne i kontakt med ham igen?

Hav en dejlig uge,
KH LIse